Притульська Інна Миколаївна
Освіта: неповна вища
Стаж роботи: 12 років
Кваліфікація: «спеціаліст»
Нормативно-правова база |
Порядок медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти
Наказ Міністерства охорони
здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 ''Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі'' (Положення про
медичний кабінет дошкільного навчального закладу)
Положення про ізолятор
закладу дошкільної освіти
Перелік оснащення медичного
кабінету закладу дошкільної освіти
Перелік лікарських засобів та
виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги
Санітарні правила та
вимоги влаштування і утримання закладів дошкільної освіти
Медична документація ЗДО
1. Медична карта дитини для освітніх установ форма 026 / у - 2000.
2. Контрольна карта диспансерного спостереження (форма 30 / у).
3. Карта профілактичних щеплень (форма 063 / у).
4. Комплексний план роботи на рік, затверджений адміністрацією закладу.
5. Помісячний план роботи.
6. Журнал контролю санітарного стану здо (форма № 3013 / у).
7. Диспансерний журнал.
8. Журнал огляду на педикульоз та шкірні захворювання.
9. Журнал обліку прийому дітей у ясла (форма 122 / у).
10. Табель обліку щоденної відвідуваності дітей (форма 123 / у).
11. Листи здоров'я.
12. Журнал обліку інфекційних захворювань (форма 060 / у).
13. Книга обліку контактів з гострими інфекційними захворюваннями (форма 061 / у Карантинний журнал).
14. Санітарний журнал (форма 308 / у).
15. Вступна відомість обліку вперше виявлених нещасних випадків, травм, отруєнь (форма 071 / у). Журнал травматизму.
16. Журнал обліку дітей, направлених до туберкульозний диспансер.
17. Журнал ізолятора (форма 125 / у).
18. Журнал обліку санпросветработа (форма 0380 / у).
19. Журнал контролю за фізкультурними заняттями.
20. Лист адаптації новоприбулих.
21. Журнал обліку гострої захворюваності.
22. Журнал дегельмінтизації.
23. Журнал обліку проф.прівівок.
24. Журнал реєстрації амбулаторних хворих (форма 074 / у).
25. Журнал обліку руху дітей по групах здоров'я.
26. Звіт ясел, ясел-садків, дитячих садків (форма 85-к).
27. Журнал обліку штучної «С» - вітамінізації їжі.
28. Журнал реєстрації медичного огляду працівників.
29. Журнал обліку стану здоров'я працівників харчоблоку.
30. Зошит оцінки харчування.
31. Диспансерний журнал (для реєстрації хворих за формою 030 / у).
Медичне обслуговування дітей в ЗДО
Медичне забезпечення вихованців дитячих дошкільних освітніх установ
здійснюють лікарі, які перебувають у штаті дитячої поліклініки та середній медичний персонал, що складається в штаті ЗДО, які поряд з адміністрацією установи несуть відповідальність за здоров'я,
фізичний розвиток дітей, проведення лікувально-профілактичних заходів, дотримання санітарно-гігієнічних норм , режиму дня і якість харчування. Завідувачі відділеннями організації допомоги дітям і
підліткам в освітніх закладах здійснюють керівництво роботою цих установ по всіх розділах охорони здоров'я дітей, у тому числі і по диспансеризації, відповідно до наявних інструктивними
матеріалами. Лікарем складається графік роботи в ЗДО, який узгоджується із завідуючою ДДУ і затверджується головним лікарем дитячої поліклініки.
Щоденна робота з підтримки здоров'я дітей в ДНЗ складається з періодичного особистого контролю за санітарно-протиепідемічним режимом, гігієнічними і загартовуючими заходами, огляду всіх
новоприбулих дітей і повернулися після хвороби, розподіл дітей за групами з призначенням їм режиму дня з урахуванням віку і здоров'я, своєчасного проведення профілактичних щеплень, контролю
харчування зі складанням та впровадженням 10-денного меню, індивідуального для різних груп дітей з урахуванням здоров'я і віку, ведення освітніх програм для батьків.
Функціональні обов'язки медичних працівників, обслуговуючих дітей в освітніх установах
1. Первинна профілактика
1.1. Контроль за санітарно-гігієнічними умовами в ЗДО
1.2. Контроль та надання методичної допомоги в організації освітнього процесу:
• Участь у складанні навчального розкладу.
• Складання режиму дня і занять
2. Харчування:
• Контроль за станом фактичного харчування і аналіз якості
харчування.
• Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку.
• Складання меню.
• Бракеражу готової продукції.
• Контроль за виконанням натуральних норм
3. Фізичне виховання:
• Здійснення контролю за організацією фізичного виховання, загартовуватися
• Розподіл на медичні групи для занять фізичною культурою
• Оцінка фізичної підготовленості дітей
4. Гігієнічне виховання в дитячому колективі:
• Рекомендації з організації та проведення гігієнічного виховання, формування навичок здорового способу життя, профілактики ВІЛ-інфекції.
• Організація заходів з профілактики короткозорості, карієсу, порушень постави.
Контроль за гігієнічним вихованням.
5. Імунопрофілактика:
• Вакцинація.
• Контроль за станом здоров'я після щеплення, реєстрація місцевої та загальної реакції на щеплення.
6. Заходи щодо забезпечення адаптації в освітньому закладі:
• Контроль за перебігом медико-педагогічечкой корекції.
• Проведення медико-педагогічних заходів щодо формування функціональної готовності до навчання
• Рекомендації з адаптації та її корекції (спільно з педагогом)
7. Ведення документації (медична форма на дитину. виписки і довідки для лікувально-профілактичних установ, військкоматів, літніх оздоровчих установ.
інш.)
8. Диспансеризація:
• Проведення (спільно з педагогом) скринінг тестів з виявлення відхилень у стані здоров'я, оцінка фізичної підготовленості дітей.
• Рекомендації педагогічному персоналу з корекції відхилень у стані здоров'я.
• Проведення призначених оздоровчих заходів та контроль за їх виконанням в освітніх установах
Примітка:
• Медична допомога дошкільникам безпосередньо в освітній установі
здійснюється середнім медичним персоналом. які мають спеціальну підготовку з організації профілактичної та оздоровчої роботи.
• Диспансерне спостереження за дітьми. що мають хронічні захворювання. здійснюється лікувально-профілактичним закладом.
• Медичне забезпечення дітей здійснюється за діючими нормативними документами.
• Медичні працівники спільно з педагогічним колективом беруть
безпосередню участь у заходах з охорони здоров'я дітей.
• Медичні працівники. зайняті медичним забезпеченням дітей в організованих колективах. можуть залучатися до участі у проведенні літньої оздоровчої компанії. в т.ч. з виїздом у заміські
установи.
Медична сестра спостерігає за чистотою. тишею і порядком у приміщеннях; навчає дітей та їх батьків правилам особистої гігієни; стежить за харчуванням дітей. бере участь у санітарно-просвітницькій
роботі. В обов'язки медичної сестри входить контроль за харчуванням дітей. а при необхідності і особисту участь в роздачі їжі. годування дітей молодшого віку; контроль за продуктами та їх
правильним зберіганням.
Медична сестра відповідає за зразкове утримання медичного пункту. справний стан медичного і господарського інвентарю; дотримується правил зберігання лікарських засобів; становить вимоги на
лікарські засоби; перев'язувальні матеріали та предмети догляду за дітьми.
Медична сестра бере знову надходять до установи дітей. проводить огляд шкіри і волосистої частини голови дитини для виключення інфекційних захворювань та педикульозу. В її обов'язки входить
ознайомлення знову вчинили дітей з правилами внутрішнього розпорядку, режимом дня та правилами особистої гігієни.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com