Інтегроване заняття:
рідна природа, малювання,
ознайомлення з навколишнім.
«Як дзвенять сніжинки»
за спадщиною Василя Сухомлинського
Вихователь:
Черниш С.П.
2015
Мета: Продовжувати вчити дітей розрізняти пори року, характеризувати ознаки зими, називати зимові місяці, закріпити поняття "Зимові явища": відлига, хуртовина, снігопад; загадувати та розгадувати загадки, описувати зимові явища, відповідати на запитання вихователя повними реченнями, виховувати бережне ставлення до природи рідного краю.
Словник: завірюха, снігопад, відлига, хурделиця, метелиця, годівничка.
Попередня робота: досліди із снігом, спостереження за снігом, відлигою, сніжинками; вивчення прислів’їв та віршів про зиму.
Хід заняття
¾ Дітки, сьогодні ми з вами проведемо незвичайне заняття. Давайте з вами пригадаємо, яка надворі пора року.
¾ Надворі зима.
¾ Скільки зима має місяців?
¾ Зима має три місяці.
¾ Які їхні назви?
¾ Грудень, січень, лютий.
¾ Який зараз місяць зими?
¾ Зараз місяць лютий, це останній місяць зими.
¾
Давайте ми з вами пригадаємо характерні ознаки зими, що цікавого ви запам’ятали,
коли була у нас зима.
Відповіді дітей та складання речень за символами.
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води
(сніжинка)
¾ Звідки падають сніжинка?
¾ Сніжинки падають з хмаринки.
¾ Якими словами можна описати рух сніжинок?
¾ Падають, летять, кружляють, танцюють.
¾ Куди падають сніжинки?
¾ На дерева, на ялинку, на дорогу, стежку, машину, дахи будинків, кущі, ставок і т.д.
¾ Тихо-тихо падають сніжинки, лягають на дорогу, дерева, кущі, усе прикрашають своїм білим полотном та укривають ним усе навколо.
Як борошно він білий-білий,
Здається, світ укриє цілий,
Все падає, все нароста,
На села сиплеться й міста,
На гори, на ліси, на ниви –
Пухнастий, легкий, блискотливий,
Лягає майже нам до ніг
Із вати килим? Ні, це… (сніг)
На що схожі сніжинки?
¾ На метеликів, пір’їнки, парашутики, пушинки, білі мухи.
¾ Давайте зараз кожен пригадає та опише сніжинку, яка вона. Пограємо у дидактичну гру «Опиши сніжинку».
¾ Маленька, красива, гарна, зірчаста, ніжна, чудова, біла, срібляста, холодна, кругла і т.д.
¾ Давайте пригадаємо, що трапляється із сніжинками, коли надворі мороз?
¾ У сильний мороз під ногами рипить сніг, то ламаються промінці сніжинок, тому ми чуємо такий звук.
¾ Давайте відтворимо звуки, які ми чуємо, коли надворі сильний мороз.
¾ Рип-рип, рип-рип, рип-рип…
¾ Чим сильніший мороз, тим гучніше ми чуємо такі звуки.
А давайте, дітки, пригадайте мені, будь ласка, коли надворі трішки потеплішало, як називається таке явище?
¾ Таке явище називається відлига.
¾ У відлигу можна зі снігу ліпити бабу снігову та грати в сніжки, ніг добре ліпиться і не розсипається.
А коли надворі сильний вітер зі снігом, він підіймає сухий, пухкий сніг із землі і переносить його з місця на місце. Це явище називається хуртовиною.
Давайте пригадаємо як ще
називають таке явище.
¾ Хурдига, пурга, заметіль, хурделиця,завірюха
¾ Молодці, пригадали!
А коли надворі сильний сніг падає?
¾ Це снігопад.
«Випав сніг»
М. Познанська
Ой, у лісі лист зів’яв!
Білий сніг у лісі впав –
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.
Біло-біло в лісі стало
Так багато, снігу впало!
А зараз уважно послухайте, я вам прочитаю оповідання Василя Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки»
Вихователь читає оповідання.
Запитання:
- Що сталося із сніговим килимом? Чому?
- Звідки з’явилася чорна хмара?
- Як вона поводилася?
- Як поводились сніжинки?
- Якими ви їх собі уявляєте?
- Звідки з’являється дзвін? Чому?
- Чи спостерігали ви коли-небудь таке явище?
Сподобалось вам оповідання? А зараз ми з вами намалюємо
сніжинки, якими ви їх собі уявляєте.
Діти малюють сніжинки.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com